Marketing is al jaren heel belangrijk voor verschillende bedrijven. Het is echter wel belangrijk om te beseffen dat marketing door je jaren heen is veranderd. Waar marketing vroeger was gerelateerd aan advertenties in kranten en affiches op straat, is dat geleidelijk steeds meer gaan digitaliseren. Wij zijn allemaal opgegroeid met massa marketing. Dat zijn reclames voor hele grote groepen. Denk dan aan reclames op de televisie of op de radio. In deze blog gaan wij het hebben over de volgende stap binnen de marketing wereld: remarketing!
Wat is remarketing?
Het zou kunnen zijn dat je nog nooit van remarketing hebt gehoord. Daarom zal ik even kort uitleggen wat het precies is. Stel je hebt een bezoeker op je webpagina gekregen, maar deze heeft om welke reden dan ook besloten om geen product te kopen bij jou. Dit is natuurlijk een gemiste kans, want het is al lastig zat om bezoekers op je website te krijgen. Het liefst heb je dan ook dat elke bezoeker een product bij je koopt. Vaak zijn mensen nog wel geïnteresseerd in je product, maar willen ze ook nog op andere websites rondkijken. Het is dan heel handig om de bezoeker van jouw website nogmaals te kunnen benaderen. Dit kan in de vorm van remarketing. Je maakt hier gespecificeerde advertenties voor personen die jouw site al eens bezocht hebben en geïnteresseerd zijn in een product van jou.
Voordelen van remarketing
Doordat je met remarketing zeker weet dat je mensen benaderd die al naar jouw producten hebben gekeken, heeft remarketing heel veel toegevoegde waarde voor jouw bedrijf. Waar je bij reclames op televisie en de radio een heel breed publiek aanspreekt die wellicht niet eens is geïnteresseerd in jouw product, spreek je nu een potentiële klant aan. Als je remarketing niet gebruikt laat je heel veel kansen op nieuwe klanten liggen, omdat je bezoekers nu niet meer verliest zodra zij jouw website sluiten. Daarnaast komen potentiële klanten gelijk op de juiste pagina als ze op de reclame drukken, zodat ze heel gemakkelijk wat kunnen kopen. Als jij je omzet zonder al te grote veranderingen wilt verhogen, is remarketing de beste oplossing voor jouw bedrijf.
Bezoekers op je website krijgen
Om remarketing te laten slagen moet je natuurlijk wel voldoende bezoekers op je website krijgen. Er zijn hiervoor verschillende marketing strategieën die je daarbij kunnen helpen. Denk bijvoorbeeld aan zoekmachine optimalisatie. Je kunt dit soort marketingstrategieën door veel bedrijven laten uitvoeren. Kijk voor meer informatie op https://gmu.online.